Blogpost 782

 

 


 Geachte lener,

Dit is alweer de 782ste blogpost... en meteen de laatste onder mijn redactie, want ondergetekende vertrekt zo meteen met pensioen. Ergens in 2009 begon ik aan de blog van de bibliotheek. Toen was sociale media bijlange geen mainstream zoals nu. Na de blog kwamen de schuchtere stappen op facebook, twitter, pinterest, nieuwe websites... en later instagram. Platformen kwamen, platformen verdwenen. Maar bloggen bleef bestaan. 

Met de blog werd beloofd om jullie op de hoogte te houden van alles en nog wat. En ik hoop dat het door die jaren heen goed gelukt is. Als we mogen voortgaan op het aantal hits op de blog tot nu: 167644, dan mag ik hopen dat dit zo is. 

Het was en is nog steeds een prachtig werkinstrument om de passie voor het vak met jullie te delen en alles wat draait rond onze belangrijkste bewoner: bet boek, onder de aandacht te brengen. 

Ik geef het digitale stokje graag door aan de volgende generatie en ik ben er zeker van dat zij dit klusje even goed, zo niet beter zullen klaren. 

Gegroet iedereen! 

Bernard Derycke