Heerlijk om dat le lezen !


Hadden we bijna over het hoofd gezien: dit mooie artikel over de toekomst van bibliotheken en boekhandels in Weekend Knack van 16 tot 22 maart 2016 ! Komen we daar goed uit de verf zeg ! Bibliotheken krijgen daar globaal zelfs meer dan een 7. "Alles wat ik vandaag ben, heb ik te danken aan die plek, ik heb alles geleerd in mijn bib. Seks, hekserij, bakken, geografie, geschiedenis..."; "Jongeren gaan naar de bib om te flirten, senioren om de krant te lezen en freelancers komen er werken op hun laptop..."; " Een derde plek (mocht je het nog niet weten da's ook de bib !) is neutraal terrein, waar mensen komen en gaan wanneer ze willen, en waar de gesprekken levendig zijn...¨Asjemenou: de bib = wifi en lattes.... "Een plek waar niet shhht, maar pssst gefluisterd wordt, waar we onszelf beter leren kennen, niet enkel door passief met de neus in de boeken te zitten, maar door actief onze blik te verruimen en op zoek te gaan naar verrassingen" Hèhè, dat doet deugd.
Wie nog meer van dit fraais wil lezen over 'onze' en 'jullie' tweede en derde plek, kan het artikel in de bib komen lezen, op het krantenarchief voor wie een 'Mijn Bibliotheekprofiel' heeft aangemaakt of hier voor wie absoluut niet langer kan wachten.